Movem Tortosa portarà al ple ordinari de dilluns vinent a l’Ajuntament de Tortosa dos mocions amb propostes relacionades amb el nou escenari obert a la ciutat arran de la crisi generada per la pandèmia del coronavirus. La primera de les mocions proposa la posada en marxa d’un pla de xoc immediat per, aprofitant les mesures de seguretat imposades a la via pública per a evitar contagis de coronavirus, avançar en la introducció de canvis que permetin promoure la mobilitat sostenible, saludable i segura. “Les idees que proposem estan relacionades amb la idea de l’urbanisme tàctic i accions encaminades a l’ampliació de voreres i del número de carrils bici”, ha exposat el portaveu de Movem Tortosa, Jordi Jordan.
El pla de xoc inicial que proposa Movem Tortosa inclou una desena de propostes. Una d’aquestes propostes recupera la idea suggerida ja fa unes setmanes per Movem d’ampliar l’espai destinat a vianants i bicicletes als carrers de la ciutat, amb intervencions com l’habilitació, en els casos que sigui possible, de corredors pedalables en carrers amples de 2 o més carrils o garantir en les actuacions a tots els barris de la ciutat la disponibilitat d’espais adequats per vianant i ciclistes. Jordi Jordan ha recordat que estes actuacions haurien d’anar més enllà de les ja previstes abans de la crisi del coronavirus al carrer Cervantes, la plaça de l’Ajuntament o la Rambla Catalunya. D’altra banda també es recupera en la moció que es debatrà dilluns la proposta feta fa unes setmanes per Movem Tortosa de modificar la regulació semafòrica per a reduir el temps d’espera dels vianants i, així, evitar aglomeracions a les voreres. “Com que la resposta del govern municipal sociovergent de Tortosa a les nostres propostes ha estat insatisfactòria, perquè ni tan sols ens estan responent a la major part dels nostres suggeriments, ho presentem ara en forma de moció”, argumenta Jordan.
I entre la resta de propostes per al pla de xoc hi ha accelerar la millora, connexió i ampliació dels carrils bici de la ciutat, en la línia de la moció de Movem Tortosa que es va aprovar al ple el desembre passat; o establir el límit de velocitat genèric a tota la ciutat a 30 quilòmetres per hora, a excepció d’aquelles vies de la xarxa principal on estigui justificat mantenir-lo a 50 kilòmetres per hora i sempre que hi hagi una solució segregada per a bicicletes.
Comissió de seguiment
Finalment, la segona de les mocions reclama la constitució d’una comissió de seguiment de les mesures de reactivació econòmica planificades per l’Ajuntament de Tortosa per tal d’encarar la sortida de a la crisi del COVID-19. Esta comissió s’hauria de reunir cada quinze dies i hi han d’estar presents tots els grups municipals, per a garantir que tots els grups que conformen la corporació municipal puguin fer aportacions i propostes i puguin accedir a la informació necessària per a fer un seguiment adequat de la implantació de les 175 mesures del pla de reactivació anunciat per Junts i PSC.
Jordan ha recordat que des de l’inici de la crisi del coronavirus Movem ha fet propostes en positiu i ha mostrat la voluntat de col·laborar de forma activa en la planificació de les accions a dur a terme per fer front a l’emergència del COVID-19. “Però ens hem trobat amb el veto del govern de Junts i el PSC a la presència de l’oposició a la Taula Econòmica, on es debaten les mesures amb els agents socioeconòmics de la ciutat”, ha dit el portaveu de Movem Tortosa, que ha reiterat que és necessari crear este òrgan de seguiment per garantir l’accés de tots els grups municipals a la informació.
Tortosa, 3 de juny de 2020