El coordinador de Movem Terres de l’Ebre i diputat al Parlament, Jordi Jordan, portarà una proposta de resolució al Parlament per demanar una millora del servei ferroviari a Terres de l’Ebre dins del marc del debat de política territorial del Parlament, recollint així les demandes històriques del territori en quant a mobilitat i fent seues les reivindicacions de la Plataforma Trens Dignes.
Entre les seues demandes, destaca la recuperació del tren d’alta velocitat Avant amb bonificacions. Recordem que aquest servei es va iniciar al febrer de 2020 connectant Terres de l’Ebre amb Barcelona en una hora i mitja. Eren trens semidirectes que només paraven a les principals estacions i la parada de l’AVE del Camp de Tarragona, afavorint de retruc la comunicació amb Saragossa, Madrid i França. Considerat insuficient per la ciutadania, però anunciat com un primer pas de cara a la millora de les connexions per part de la Generalitat, va ser retallat amb només un mes de servei, sent suprimit en caps de setmana i eliminat totalment amb la pandèmia i que mai s’ha recuperat.
A més de recuperar aquest trens ràpids, la formació progressista demana bonificacions per a tots els trens de llarg recorregut que s’aturen a l’Aldea i van cap a Barcelona, com ja es fa en estacions com Tarragona, Lleida i Girona, facilitant l’accés a la ciutadania a aquest tipus de trens. En aquest sentit Jordan afirma “no pot ser que els pocs trens de llarg recorregut que paren a l’Aldea no es bonifiquen com es fa a altres estacions, i per contra, s’acaben eliminant precisament pel poc ús”.
Movem Terres de l’Ebre també ha fet referència a una enquesta que va fer la Generalitat a més de 9000 usuaris del territori sobre mobilitat al febrer de 2020 i que havia de servir per tirar endavant un Pla de Mobilitat de les Terres de l’Ebre. La formació progressista ha anunciat que demanarà que se’n facin públics el resultats i que sobretot es redacti aquest pla, que hauria de posar els bases d’una mobilitat sostenible. “Recordem que el pa anterior es va fer i no es va aplicar mai, esperem que aquest es faci i s’apliqui d’una vegada per totes, ajudant a planificar la connectivitat i la mobilitat de les Terres de l’Ebre entre administracions, Renfe i ciutadania”, reitera Jordan.
Finalment la proposta de resolució demana transparència en quan a la taula de Mobilitat de les Terres de l’Ebre, sol·licitant que es facin públiques les seues actes i reunions. “Volem saber que s’està parlant i que s’està decidint, ja que és d’interès de la ciutadania i no es pot treballar a les seues esquenes. Ja no hi ha més excuses per a que el Govern es posi a treballar per un transport de qualitat i sostenible també per a Terres de l’Ebre”, conclou Jordan.
Tortosa, 20 de setembre de 2021